Astăzi nepoata mea, născută în România dar crescută în Italia, mi-a cerut ajutorul cu nişte teme. Printre acestea era şi una despre ţara ei (şi a mea), să culeagă de pe Internet poezii despre România care să vorbească despre ţară, despre geografia şi oamenii ei. Şi nu m-am putut abţine să nu plâng ascultând nişte cântece pe care le ascultam şi încă le mai ascult cu mult dor şi patos pentru ţară.
Iată aici câteva link-uri pe youtube:
începem cu cântecul suprem (mai actual şi mai necesar ca niciodată) – Deşteaptă-te române

Tudor Gheorghe – Acolo este ţara mea

Veta Biriş – Doamne ocroteşte-i pe români

Nicu Alifantis – Trăiască România, trăiască tricolorul (da! e cântec comunist – pentru unii, pentru mine e cântec patriotic)

Corul Armatei Române – Treceţi batalioane române Carpaţii / Drum bun

– un cântec special pentru mine, cel care a servit ţara pentru 4 frumoşi şi unici ani. Dacă participaţi vreodată la vreo defilare militară ascultaţi ceea ce se cântă. Eu unul ştiu că rămâneam drogat – acesta ar fi cuvântul cel mai potrivit, când defilam şi eram la garda drapelului. Rămâneam drogat pentru vreo două zile. Şi acum, când lucrez prin străinătate, încă mai cânt aceste cântece şi mereu îmi scapă câteva lacrimi şi mă gâtuie emoţia. Străinii nu pot înţelege niciodată trăirile noastre deoarece nu au aceeaşi simţire, nu au aceeaşi istorie chinuită pe care am avut-o noi. Mă doare că mi-am găsit norocul – aşa puţin cât e, în afară în loc să rămân în ţara mea.
Varianta instrumentală la Treceţi batalioane române Carpaţii – miere pentru sufletul soldatului…zgomot pentru alţii

Gheorghe Zamfir – Ciocârlia

Valeriu Sterian – Amintire cu haiduci

Şi ceva de încheiere:
Dumitru Fărcaşu – genericul de la Tezaur Folcloric

Şi o dedicaţie specială pentru politicienii români: Victor Socaciu – Mama lor la toţi

Să fac variante în engleză, italiană şi franceză?

