Nu sunt de acord cu eticheta de român trădător de ţară şi sclav în Italia… că nu sunt. Nu m-a adus nimeni forţat aici şi în mod sigur nu mă ţine nimeni forţat aici.
Mai jos vă expun lecturii Dumneavoastră replica pe care am considerat-o oportună să o dau unei doamne care e de părere că românilor din diaspora, inclus fiind şi eu, ar trebui să li se interzică votul, indiferent pentru ce ar fi el.

“Poate ar trebui doar noi, cei din afară să votăm văzând că de ani buni votează doar cei din ţară şi votează prost. Noi, “sclavii”, “trădătorii care nu stau să sufere cu voi în ţară” nu suntem influenţaţi de minciunile şi promisiunile deşarte pe care voi, cei care din patriotism – stupid de altfel şi în acelaşi timp masochist, le înghiţiţi în mod regulat o dată la 4 ani. Poate că până la urmă noi, ăştia din afară, mai putem scoate ţara aia din haznaua aia de democraţie.
Am vrut să muncesc în ţară şi am făcut-o pentru patru ani, apoi am plecat în Italia şi m-am reîntors în România pentru 9 luni de zile. Şi mereu, ce să vezi, exploatare pe bani puţini, pile şi relaţii la greu înaintea meritelor, chirie într-o hrubă pe care nici două salarii nu o acopereau. Şi vă întreb stimată doamnă/domnişoară ce rost mai are să stau într-o ţară în care trebuie să întreţin dintr-un salariu pe mine şi încă alţi 4 “ajutaţi” social? Copilul meu nu mă apreciază că stau ca prostul şi sufăr din simţ patriotic ci mă întreabă ce e de mâncare.V-aş aduce pe fiecare român în parte, care crede că patriotismul înseamnă să stai să suferi ca prostul pentru hoţi, v-aş aduce aici în Italia să vedeţi cât de exploatat sunt eu şi cât de sclav sunt cu 10 ore de muncă şi un salariu de circa xxxx de euro. Şi apoi să mai vorbim…
Da..votul ne aparţine şi nouă pentru că suntem cetăţeni români care, contrar părerii pe care o afişaţi, ne interesăm încă de ţară. Şi încă o dată poate ar trebui să votăm doar noi, cei 7 milioane sau cât suntem de români în afară, văzând că cei din ţară votează prost.
Cât despre comentariul la tema articolului, vă invit stimaţi jurnalişti să veniţi într-o vizită la Consulatul României de la Torino… În Italia chiar şi la Poşta tot există o coadă şi se ajunge la ghişeu pe baza unui număr. Aici, la ditamai consulatul şi în mod sigur şi în alte consulate, utilizatorii se adună ca vitele în curtea din spate iar belferii, boierii, angajaţii intră pe uşa din faţă când ar trebui să fie exact invers. Şi domnul consul nici măcar nu se oboseşte să îşi onoreze serviciul. Dar solicită 65 de euro pentru o taxă consulară care până la urmă nici nu îi poartă semnătura.
Şi încă o chestie – îmi cer scuze cu cititorii şi cu autorul articolului pentru prea lungul comentariu…dacă reuşesc să ajung la vot, dar prin prisma experienţelor trecute, nici măcar nu va fi o urnă aici la Torino, fiind obligat să merg la Milano, voi vota NU la referendum, aşa cel puţin va continua lupta între şacali şi se vor elimina reciproc. Poate aşa România se va salva. Hai cu falimentul naţional, hai cu soarta Greciei şi hai cu dictatura – de orice tip.”

Ca bonus vă atrag atenţia asupra unui blog pe care eu îl găsesc destul de interesant şi la care m-am abonat
http://capitalismpepaine.wordpress.com/

