diacritica

Mă întreba cineva pe undeva de ce nu scriu despre subiectele de anul ăsta. Că, atâta vreme cât în cerinţe continuă să apare virgule tâmpite (Citeşte, cu atenţie, textul. Scrie, pe foaia de examen, răspunsul. Vs Citeşte cu atenţie textul. Scrie pe foaia de examen răspunsul la… ), n-are rost. Şi pentru că n-am copii care să dea examene dintr-astea.

Dar uite că scrie — bine — altcineva. N-are blog, dar am eu; şi mai are şi Contributors.

Apoi, li s-au dat sinonime… pentru „fiindcă”, copilul a scris „deoarece”, dar și „pentru că”. Numai că această expresie nu apărea în barem și multe profesoare nu au luat răspunsul în considerare, „pentru că e locuțiune”. Baremul ar trebui să epuizeze toate variantele de răspuns, nu să lase profesorul să aleagă. Eu le-am dat punctele, alții nu. La fel, pentru „cer”: în barem apăreau „solicit”, „pretind”, dar, judecând contextual…

View original post 93 more words

