N-am mai votat din 2004… de când Băsescu m-a fraierit făcându-mă să cred că e acela ce poate aduce schimbarea. Imediat după, la nici vreo 2 luni, mă lămurisem că m-am înşelat.
Acum sunt decis să votez din nou, chiar dacă Ambasada României prin Consulatul Român de la Torino o să facă tot posibilul să NU putem vota, în vreun fel voi reuşi să votez. Măcar la prezidenţiale.
Nu ştiu dacă v-aţi dat seama dar în ultima vreme au loc evenimente în viaţa politică şi socială independente de voinţa poporului român şi – spre bucuria mea, independente de voinţa aleşilor. Arestările făcute de DNA, micile intrări anonime în viaţa politică şi mai ales în cursa pentru alegeri a unor personalităţi mai mult sau mai puţin cunoscute, mai mult sau mai puţin active în plan politic nu sunt deloc întâmplătoare şi nu depind de români.
SUA cerea, prin vocea unor demnitari veniţi în vizită în mod “ocazional”, un prezidenţiabil valid împreună cu o curăţenie prin politica românească. Arestările făcute de DNA – poate puţine şi inconsistente dar important e că se arată că se poate, nu sunt din voinţa lui nea Băse (că oricum îi va veni şi lui rândul), nici din voinţa tovarăşului prim ministru Ponta (care declarase că vrea să preia controlul politic al DNA-ului) ci din voinţa Americii şi a Uniunii Europene, forţate de conjunctura geo politică din zonă (situaţia din Ucraina) să acţioneze în mod direct asupra politicii române şi a economiei române.
“Naţionaliştii” desigur că ţipă: România e stat suveran, nu acceptăm imixtiunea agenturilor străine în viaţa noastră… Oameni buni, când trăieşti pe banii altora (recte UE, SUA, FMI) nu mai ai nici un drept de decizie asupra vieţii tale, mai ales când te împrumuţi ştiind că nu poţi da înapoi.
Acum… revenind la subiect: cred că alegerea SUA pentru prezidenţiale este deja făcută. Sau cel puţin îmi place să cred că e aşa cum cred eu. Doamna Monica Macovei… chiar dacă într-un fel este produs al comunismului, activitatea dânsei ca ministru al Justiţiei şi ca euro parlamentar depăşeşte activitatea şi rezultatele tuturor miniştrilor de Justiţie împreună şi a tuturor europarlamentarilor.
E de ajuns de reamintit propunerea dânsei în Parlamentul European: confiscarea averilor ilicite, contrară legii votate în Parlamentul României, cea privind imunitatea la orice investigaţie din faimoasa “marţea neagră”.
E de ajuns ca să îi încredinţez votul. Un politician care propune în Parlamentul European aşa ceva nu doar trage un semnal de alarmă asupra corupţiei şi fărădelegilor clasei politice dar demonstrează şi – să mă exprim mai vulgar, sânge în instalaţie.
Voi? Care e alegerea voastră?

